Hikâye anlatmanın en etkili iletişim yöntemlerinden biri olduğu hemen herkes tarafından bilinir. Üstelik hikâyeler uzun süre akıllarda kalacak bir mesaj vermenin en iyi yoludur; hatta tek yoludur. Ekibimize, iş arkadaşlarımıza, yöneticilerimize çocuğumuza, eşimize, aile yakınlarımıza, kısacası tüm çevremize verdiğiniz doğrudan mesajların, bilgilerin ya da hedeflerin bir süre sonra akıllarda kalmadığına hepimiz şahidizdir. Oysa mesajın bir hikâyede toparlanıp sunulması kesinlikle daha kalıcı etki yaratacaktır.
Örneğin çocuğunuza “Elma çok faydalı bir meyvedir, ister misin?” demek yerine şöyle bir hikâye anlatsanız sizce hangisi daha etkili olurdu? “Dün kıpkırmızı elmalar aldım. Daha yıkarken mis gibi kokusu yayıldı, dayanamayıp koca bir ısırık aldım. O kadar sert ve suluymuş ki damağımda hissettiğim tat beni senin yaşlarına götürdü. Uzun zamandır böyle lezzetlisini yememiştim. İster misin?” İşte size minicik bir hikâyeleştirme örneği, umarım şu anda sizin de canınız elma çekmemiştir.
Hikâye gerçekten eğitim konusu olacak kadar önemli midir?
Hikâyenin bir ürüne/olguya değer katması.
Hikâyenin metodolojisi.
UYGULAMA: Bu bölümde öğrenilen bilgilerle gösterilen bir fotoğraf üzerine hikâye tasarlamak.
Ses – Beden – Doğaçlama.
UYGULAMA: Tasarlanan hikâyenin anlatılması.
Hikâye nasıl tasarlanır?
Hikâyeleri güçlü kılmanın yolları.
UYGULAMA: Yeni öğeler kullanılarak yeni bir hikâye tasarlamak.
Bedenin anlatım olanaklarından faydalanma.
Sahne heyecanı
Kimler Katılmalı : İlgili tüm çalışanlar katılabilirler
Katılımcı Sayısı : Maksimum 15 katılımcı
Süre : 1 veya 2 gün
Detaylı bilgi ve Eğitim içeriği için lütfen bize ulaşın.
+ 90 (212) 272 13 46
info@surekligelisim.com.tr
elif.ozozer@surekligelisim.com.tr